Studenţii

Libertatea care as-a instaurat în societate a adus noi trăsături studentului.
Studentul are la dispoziţie un învăţământ cu prezenţă opţională.
Studentul este liber să aibă un job.
Studentul este liber să-l conteste pe profesor.
Studentul este liber să aleagă uneori disciplinele de urmat.
Studentul este liber să conteste notele acordate.
Studentul este liber să facă oricâte facultăţi şi masterate vrtea.
Studentul este liber să se judece cu instituţia unde învaţă.
Studentul are acum nenumărate opţiuni de a face studiile şi de a fi evaluat.
Studentul are acces la Internet şi documentarea lui îi permite să ia deciziile cele mai bune.
Studentul vrea dreptate, vrea respect şi mai ales, vrea să nu piardă timpul în facultate.
Nu voi compara studentul de pe vremea mea, cu studentul din ziua de azi. Există tendinţa de a spune că generaţiile de dinainte erau mai bune, mai temeinice, mai respectuoase. Sunt doar aprecieri subiective. Am avut relaţii bune cu tinerii studenţi de după 1989, pentru că am căutat să-i inţeleg, căci copiii mei au fost studenţi după 1993 încolo şi dacă nu-i înţelegeam pe copiii mei, nu aş fi înţeles nimic, deci timpul ar fi trecut pe lângă mine cum trece gâsca prin apă şi nu s-ar fi lipit de mine.
Acum studenţii văd lumea altfel. Au alte opţiuni. Laptopul şi telefonul mobil au schimbat lumea, deci şi facultatea şi procesele didactice, cu deosebire raporturile dintre studenţi şi profesori.
Acum studenţii ştiu cu mult mai multe decât studenţii de pe vremea mea şi drumul lor de la obiective la realitate s-a scurtat foarte mult, iar generaţiile vechi care nu înţeleg această dinamică vor avea surprize extrem de neaşteptate. Studenţii au acum infinit mai multe oportunităţi şi a urma o facultate este o cale spre succes, dar nu singura.

revenire