Managementul evenimentului

Fiecare moment al existentei noastre este un eveniment si de aceea trebuie sa i se acorde importanta cuvenita. Pentru oricare dintre momente, privite ca evenimente se impune un management adecvat.

  1. Se defineste exact denumirea evenimentului.
  2. Sunt stabileste obiectivul urmarit.
  3. Se construieste procedura de derulare a evenimentului.
  4. Se enumera etapele in succesiunea lor, cu intrari, iesiri si actiuni.
  5. Se estimeaza durate si costuri.
  6. Sunt enumerate riscurile care pericliteaza succesul.
  7. Este analiuzata repetitivitatea.
  8. Sunt estimate efectele de antrenare multipla.
  9. Se ierarhizeaza persoanele incluse.

Involuntar, evenimentele se deruleaza cu viteza luminii si de cele mai multe ori se crede ca ele merg natural sau la voia intamplarii. Prin repetitivitatea lor, multe dintre evenimente curg firesc, fara a mai fi vorba de o chestiune controlata, careia i s-a asociat un management adecvat. Stersul nasului in batista, evident, nu trebuie sa i se asigure un management, pentru ca fiind ceva de rutina, nu mai intra in categoria evenimentelor, desi acesta este un eveniment, daca ne amintim de drama unui personaj dintr-o povestioara de Gogol...

  • Se defineste exact denumirea evenimentului:stersul nasului in batista.
  • Sunt stabileste obiectivul urmarit:rezolvarea unei probleme care jeneaza.
  • Se reutilizeaza procedura de derulare a evenimentului.
  • Se enumera etapele:
          - se scoate batista
          - se duce batista la nas
          - se sufla nasul in batista fara zgomot
          - se duce batista in buzunar
  • Durata:cateva secunde.
  • Costurile:legate de pozitia sociala in caz de executie eronata.
  • Sunt enumerate riscurile care pericliteaza succesul:zgomote, lipsa batistei.
  • Repetitivitatea:depinde de starea de sanatate, raceala, gripa.
  • Sunt estimate efectele de antrenare multipla.
  • Persoanele afectate depind de locul unde se produce evenimentul.

    Este cu atat mai putin de inteles, cum lucruri importante nu sunt tratate ca evenimente si nu li se acorda importanta corespunzatoare. Numai asa se explica atitudinile legate de ceasul rau, nu mi-am dat seama, nu am crezut ca se va intampla asa ceva, asa a fost sa fie, asa a vrut Cel de Sus, a fost in locul nepotrivit si in momentul nepotrivit, nu are nicio explicatie. Toate sunt evenimente. Toate au un management. Toate trebuietratate cu seriozitate, complet, fara a lasa detaliile la voia intamplarii. Orice alta abordare are ca efect derularea evenimentului cu efecte dintre cele mai spectaculoase si cu probabilitati dintre care cele legat de a avut noroc, a scapat ca printre urechile acului, i-a suras sansa, are un inger pazitor, a avut zile au niveluri periculos de mici. Evenimentele trebuie tratate dupa o schema clara si experienta acumulata de fiecare persoana are ca efect in primul si in primul rand o tratare completa, cat mai obiectiva, in care elementele de superficialitate trec pe un plan secund, acordandu-se importanta beneficiilor imediate dar mai ales celor pe termen lung. Si pentru a arata ca asa stau lucrurile, in continuare sunt analizate cateva evenimente si se identifica managementul acestora in ipoteze stabilite.
    Unul dintre evenimente este MASA FESTIVA A UNEI NUNTI. Frumos, foarte frumos, periculos de frumos, dramatic de frumos, groaznic de frumos, jenant de frumos. Toate acestea se ating daca si numai daca managementul respecta sau nu respecta cerinte, adica in momentul in care organizatorul isi doreste asa ceva. Trebuie luate lucrurile pas cu pas, maruntel si analizate prin prisma oricarui eveniment, caci si MASA FESTIVA A UNEI NUNTI este tot un eveniment ca oricare altul, precum spalatul mainilor, cumparatul unui ziar, apasarea pedalei de acceleratie sau spalatul geamurilor la un banal Ferrari din dotare. In Ro evenimentul este tratat ca un mare business, fiind sansa unica de a obtine profit apropape de 1:1 cam cum se obtine in traficul cu arme, ceea ce este de-a dreptul spectaculos, benefic si atractiv, pentru cine se face ca investeste. E ca la productia de carte: tipograful ia 30%, editorul ia 30%, vanzatorul ia 30% iar parlitul de scriitor ia 10%, fara ca tipograful si editorul sa bage banul. Totul este pe masura ce se face vanzarea, cel care isi recupereaza banutul fiind autorul, cel cu profitul la nivelul cel mai stupid. Asa ca:
    - se defineste obiectivul : castig maxim - se stabileste data care nu trebuie sa fie pe concedii sau imediat dupa venirea din concediu
    - se cauta restaurantul (locatia) care accepta cel mai mic avans
    - se stabilesc meniul, decoratia si muzica
    - se fac estimari ale costurilor totale, cu producerea de ajustari care vizeaza atingerea obiectivului
    - se face lista cu invitati
    - se construieste lista de riscuri
    Se trece la construirea grafului GANTT care include toate activitatile, in cele mai mici detalii, fara a lasa la voia intamplarii absolut nimic, intrucat neglijarea oricarui detaliu face sa se naruie atingerea obiectivului suprem, obtinerea banutului adevarat, printr-o pseudoinvestieie in care comparatia cu jocurile organizate de Loterie, acestea din urma palesc in primul rand prin faptul ca riscurile sunt sub control, nu sunt lasate la voia unui aparat pneumatic cu bile, ci sunt tinute, daca sunt tinute, sub control de o mana forte, in care profitul este calculat la centima, nu estimat, ci calculat, adica exact.

    Este util un calcul:
    100 - numarul invitatilor
    40 - pretul in EURO pentru un tacam
    1000 - pretul muzicii in EURO
    2000 - locatia plus amenajarile florale in EURO
    1000 - pretul in EURO al bauturii, adica vin si tarie si apa minerala
    1000 - ceremonia religioasa si tot felul de ciubuce in EURO
    Adica un cost in EURO de 10.000EURO.
    Daca exista un avans de 2000EURO, adica se investeste suma de 2000EURO pentru sa zicem 3 luni, profitul se calculeaza pornind de aici.
    In ipoteza ca un invitat daruieste masa cu 100EURO, adica 200EURO de familie, ceea ce este la oras destul de putin, rezulta incasari de 10.000EURO ceea ce inseamna ca nu s-a pierdut nimic, nu s-a castigat nimic, exact la in legea conservarii masei. daca insa, fiecare persoana daruieste masa cu 150EURO, se schimba Maritza, se incaseaza 15.000EURO, adica se castiga 5.000EURO. Iar la 2000EURO investiti, in 3 luni profitul net este 5000 EURO, ceea ce conduce la ideea ca toti traficantii de arme trebuie sa treaca sa se ocupe de nunti ca profitul este de 1:2,5, ceea ce este mai mult decat excelent si in plus este curat, fara riscuri, fara embargo si fara liste negre.
    Evident se construiesc si modele mai mult sau mai putin cibernetice de maximizare a profitului si de stabilire a numarului maxim sau a numarului minim de invitati. Ip[otezele sunt dintre cele mai colorate, ceea ce dau natura modelelor, facand trecerea de la modelele contabilicesti catre cele dinamice, cu argumente intarzaiate, de ce nu si ceva de data mining...
    Trebuie trecut si la alte evenimente, ceva mai prozaice, dintre care unul este cel legat de linsul clantei unui sef.
    Obiectivul urmarit: intrarea in gratiile sefuluiin vederea de obtinere a fooloaselor oferite cu zgarcenie de acesta.
    Durata: tot timpul cat respectivul ramane sef, dupa care lingatorul pozeaza primul in cel mai oprimat.
    Procedura: depinde de rutina, de caracter, de experienta corespunde oricarui act artistic specific transformarii in presh.
    Pasul unu: construirea vocabularului format din cuvinte specifice slugarniciei.
    Paul doi: definirea atitudinii de persoana fara coloana vertebrala, cu iuteala gesturilor de sluga.
    Pasul trei: construirea zambetului asimetric in contrast cu simetria fetei care marcheaza un anume nivel de prostie nedisimulata.
    Pasul patru: coordonarea gesturilor cu zambetul si cu vorba realizand in acest fel arhetipul perfect de linge oricand si orice clante.
    Pasul cinci: enumerarea riscurilor conduce la o lista vida, intrucat toti sefii, fara exceptie, doresc lingai in jurul lor sau nu au puterea sa-i respinga.
    Pasul sase: estimarea costurilor merita, intrucat avantajele sunt infinite, mai ales cand lingaul nu este indreptatit sa primeasca nimic din ceea ce obtine aplicand cu religiozitate pasii procedurii...
    Problemele de management ale evenimentului LINGEREA DE CLANTE presupune un curs de scurta durata dar se bazeaza pe multa vointa, mai ales atunci cand din familie lipseste exersarea acestei profesii. daca este ceva usor ereditar, prin management de eveniment are loc numai perfectionarea de tehnici si cresterea nivelului de profitabilitate, prin reducerea timpilor de exprimare a slugarniciei si prin multiplicarea actiunilor indreptate spre mai multi sefi pe diferite paliere.
    In mod concret, lingaul, care este si slugarnic:
    - striga prezent chiar si cand nu este chemat
    - isi ofera serviciile facandu-se util mai ales cand nu trebuie
    - creaza senzatia ca face ceva special si cand se afla in situatii banale sau ridicole
    - aproba mecanic orice, iar cand se face de ras, trece cu nonsalanta peste intamplare
    - curata, drege, inveseleste dovedindu-se un mascarici perfect
    - promite vrute si nevrute, fara a se tine de cuvant
    - lauda in toate partile si minte inconstient
    - se considera monument al discretiei desi vinde si cumpara cat de mult ii sta in puteri
    - se incurca in propriile-i laudarosenii fara masura.
    Este regretabil ca inca nu s-a scris un TRATAT DE LINGUSIRE pentru a usura ivatarea de catre novici a tot ce este necesar pentru a atinge un nivel de maiestrie in aceasta directie. Luatul de la zero nu este benefic si invatarea dupa ureche inseamna o mare pierdere de timp, dar persoanele tenace izbandesc cu certitudine in acest mare hatis care este societatea romaneasca postdecembrista, cu plusurile si cu minusurile ei.
    Un concediu, este un eveniment. Un examen este un eveniment. A bea o cafea este un eveniment, nu in sine ci datorita faptului ca in prea multe cazuri cafeaua se dovedeste a fi un fel de spalatura de vase, datorita lacomiei celor care o pregatesc, prin refolosirea la infint a zatului. Alegerea serviciului este un eveniment. dar si mersul intr-un club pentru distractie, este tot un eveniment. Si regizarea unui eveniment este ea insasi un eveniment, care presupune un management adecvat. Cine isi imagineaza ca paparazzi stau la usa blocului unei starlete sa vada ce si cum, chiar se insala amarnic. Se procedeaza astfel: - se alege emisiunea sau tabloidul
    - se face o mica descriere
    - se face scenariul
    - se trece la actiune
    - se fac poze sau filmulete
    - se difuzeaza
    - urmeaza plata.
    Cine crede ca e altfel, sa faca un calcul:
    - cati reporteri 24 din 24 ar trebui
    - cate rateuri
    - cate salarii fara rost
    - care este nivelul taxelor si impozitelor catre stat...
    Ori asa cum s-a zis, lucrurile sunt extrem de simple, pana la penibil de simple. Toata lumea castiga. Divorturi in direct. Batai in direct. Adulteruri in direct. Totul in direct si la maxima audienta. S-a ajuns la lucruri grotesti. Urcarea in sicrie, tentative de suicid, balacareli cu injuraturi si lista continua. Dar totul s-a prabusit in banal, asa ca trebuie dezvoltat un management al creativitatii orientat pe noi evenimente credibile, cat de cat, cu costuri suportabile pentru toate partile.
    Ce este si cu stiinta aceasta! A cuprins toate sferele, incat nu mai este loc de nimic. Totul este stiinta. Daca marele da Vinci facea stiinta cand picta, acum in zilele noastre stiinta este totul, iar managementul evenimentelor este deja ceva care a atins universalitatea. Asa cum omul respira, bea apa, traieste, tot asa face si management de evenimente, mai mult inconstient, dar va trebui sa constientizeze. In acea clipa multe lucruri inexplicabile vor avea explicatie decenta, materialista si cu siguranta viata fiecaruia va deveni mult mai interesanta nefiind dominata de atatea lucruri nasoale si imprevizibile. Nashpa!