(Calitatea mentenanţei) ©

Procesul de mentenanţă are şi el calitatea sa. Vom considera că procesul de mentenanţă are un nivel de calitate bun dacă şi numai dacă:
- duratele necesare actualizărilor sunt scurte,
- volumul de modificări este redus,
- lipsesc reluările care înseamnă corecţii că tot ce s-a făcut nu a fost bun,
- dacă trebuie revenit la forma iniţială, această cerinţă se respectă instantaneu,
- efectul de ondulanţă este limitat,
- forţa necesară de derulare a procesului nu este deosebit de mare,
- profunzimea modificărilor este redusă.
Ca procesul de mentenanţă să se facă de calitate trebuie ca produsul software să fi fost proiectat în aşa fel încât să fie mentenabil. Sunt situaţii în care mentenabilitatea se asigură prin schimbarea valorilor unor parametri. Mulţi dezvoltatori nu se gândesc la a asigura mentenabilitatea produsului şi când se află în faţa faptului împlinit, adică li se oferă resurse foarte mportante pentru a face mentenanţa, efortul va fi inimaginabil de mare, căci ei nu au gândit produsul şi în această direcţie.



                                                                                                                                                                                                    Înapoi